RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM
SŁONECZNA KRAINA ŁĘGOWO
W ROKU SZKOLNYM 2019/20
6.00
Otwarcie przedszkola i schodzenie się dzieci w sali Grupy Elfy.
6.00-7.00
-przywitanie dzieci
-zabawy w kącikach zainteresowań
-zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, zabawy dowolne lub z niewielkim udziałem nauczyciela.
-czytanie bajek -realizacja Programu Mądre Przedszkole Czyta Dzieciom
– zabawa przy słuchaniu piosenek i muzyki
7.00
Rozejście się dzieci do sal według planów pracy poszczególnych grup
-gimnastyka poranna
–obserwacje ,dyżury i prace dzieci w kącikach przyrodniczych
-zabawy ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową i słuchową , motorykę małą
i dużą, grafomotorykę itp
-obserwacja dzieci , diagnozowanie ich zachowań i umiejętności.
-wspomaganie i korygowanie rozwoju – praca
z dziećmi z deficytami rozwojowymi oraz praca
z dziećmi zdolnymi
-czytanie bajek, zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy rytmiczno – ruchowe
–czynności przygotowujące do śniadania
-czynności samoobsługowe i higieniczne
–czynności przygotowujące do śniadania
8.30-9.00
–Śniadanie- kształtowanie nawyków higieniczno – kulturalnych.
Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku przy stoliku, uczenie samodzielności przy pełnieniu dyżurów.
W każdy czwartek stała realizacja Programu Kuchcikowo (dzieci same przygotowują kanapki)uczenie samodzielności przy samodzielnym przygotowywaniu posiłku
po śniadaniu
-mycie ząbków, czynności samoobsługowe
i higieniczne(Program Profilaktyczny)
-przygotowanie do zajęć
9.00-10.30
„Mali badacze„– rozbudzanie u dzieci pasji poznawania otaczającego świata – zajęcia edukacyjne inspirowane przez nauczyciela realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego i projektów autorskich. Wielozmysłowe poznawanie świata – poszukiwanie rozwiązań problemów
w ramach 15 obszarów podstawy programowej Wychowania Przedszkolnego – rozwijanie u dzieci czynności intelektualnych potrzebnych
w codziennych sytuacjach
i dalszej edukacji.
Edukacja językowa, zajęcia przygotowujące do nauki pisania i czytania, zajęcia logoterapii zajęcia matematyczne, ekologiczne, przyrodnicze, teatralne, plastyczne, język angielski, zajęcia umuzykalniające i rytmiczne, techniczne , kuchcikowo, zajęcia w ogrodzie botanicznym stosownie do pory roku, zajęcia sensoryczne na sali i podwórku przedszkola, zajęcia wspierające rozwój emocjonalno -społeczny , twórczy
i manipulacyjny , zabawy integrujące grupę, gimnastyka, podstawy wiary chrześcijańskiej, spotkanie i wycieczki edukacyjne związane z planem pracy i realizowanymi projektami autorskimi
10.30-11.00
II śniadanie
warzywa , owoce, soki, sałatki owocowe
( Program Zdrowego Żywienia)
środa i czwartek stała realizacja Programu Kuchcikowo
uczenie samodzielności przy przygotowywaniu posiłku
oraz okazjonalnie do planów pracy wypieki, przygotowywanie sałatek itp.
z udziałem dzieci
11.00-12.30
-zabawy w ogrodzie przedszkolnym
-zabawy ruchowe
-zabawy z elementami gier zespołowych
-spacery , wycieczki i spotkania według planu poszczególnych grup , obserwacje
i prace związane z programem ekologicznym
w ogrodzie botanicznym i placu zabaw, i poza przedszkolem
12.30-13.00
Obiad– kształtowanie kulturalnego zachowania się przy stole – realizacja zadań programowych w tym zakresie.Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku przy stoliku, uczenie samodzielności przy pełnieniu dyżurów.
Po obiedzie mycie ząbków, czynności samoobsługowe i higieniczne
( Program Profilaktyczny)
13.00-14.30
Cisza poobiednia (Grupa Krasnali
i dzieci które w danym dniu zgłaszają chęć leżakowania)
Realizacja Programu Mądre Przedszkole Czyta Dzieciom, zajęcia relaksacyjne ,słuchanie muzyki , zajęcia wyrównawcze
i indywidualne, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy grupowe, zajęcia teatralne, zajęcia dodatkowe itp.Wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka – zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ciekawości, aktywności
i samodzielności, zajęcia z logopedii, terapii pedagogicznej.
14.30-15.00
Podwieczorek – wdrażanie do utrzymania ładu i porządku przy stoliku, uczenie samodzielności przy pełnieniu dyżurów.
Po podwieczorku mycie ząbków, zajęcia samoobsługowe i higieniczne
15.00-17.00
Podczas sprzyjającej aury zajęcia na świeżym powietrzu
Gry i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze, zabawa indywidualna i grupowa.
-zajęcia i zabawy w salach
-obserwacje w kącikach przyrodniczych
-zabawy teatralne
-zabawy w kącikach zainteresowań
-zajęcia wyrównawcze indywidualne
i grupowe
-zajęcia logorytmiczne
-zabawy dowolne według zainteresowań dzieci
-zajęcia plastyczne i techniczne
Po godzinie 16.00 Grupa Muszelki przechodzi do Grupy Elfów
Grupa Pszczółki przechodzi do Grupy Krasnali
Grupa Mali Ekolodzy przechodzi do Grupy Małych Odkrywców.
17.00 Rozejście się dzieci zamknięcie przedszkola
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.